Sportfysiotherapie in Oldenzaal

Wat is sportfysiotherapie?

De naam zegt eigenlijk al. Sportfysiotherapie is bedoeld voor de sporter. Heeft u tijdens het sporten een blessure opgelopen of vragen over hoe u weer verantwoord kunt starten met sporten? Een sportfysiotherapeut kan u daarbij helpen.

Wat doet een sportfysiotherapeut?

Sportfysiotherapeuten richten zich op de sporter. Dit kan zijn na een blessure, of als men na een lange tijd inactief te zijn geweest weer wil opbouwen tot een hoger niveau van belasting. Dit laatste geldt ook voor mensen met een chronische of langdurige ziekte.

Nadat de sportfysiotherapeut de oorzaak van de klacht heeft onderzocht wordt een behandeling gestart om het herstel te stimuleren. Daarbij geven sportfysiotherapeuten de patiënt behandeling, begeleiding en advies om het sporten te kunnen hervatten en toekomstige blessures te voorkomen.

Wat doe een sportfysiotherapeut nog meer:
• Verlenen van EHBSO (eerste hulp bij sportongevallen)
• Verrichten van uitgebreid onderzoek naar de oorzaak van de sportblessure of andere klacht
• Analyseren van de trainingswijze van de sporter
• Opstellen van een behandelplan en revalidatieschema
• Opstellen van oefenprogramma’s
• Begeleiden van de uitvoering van het oefenprogramma
• Toepassen van mobiliserende technieken
• Evalueren van het revalidatieproces met de sporter
• Begeleiden en adviseren van de sporter omtrent het hervatten van de sport tot op het oude niveau
• Verlenen van advies met betrekking tot preventie van toekomstige blessures
• Eventueel overleggen met de trainer over een aangepast trainingsschema

Een sportfysiotherapeut behandelt niet alleen topsporters, maar is bedoeld voor iedereen die aan sport doet: op welk niveau dan ook, in welke sport dan ook.

Voor vragen over sportfysiotherapie, neem contact op met de praktijk

Meer weten over onze fysiotherapiepraktijk in Oldenzaal? Neem vrijblijvend contact met ons op.